onderzoek 3dprinten: onbekend maakt onbemind.

Posted by: revelating Tags: There is no tags | Categories: Uncategorized

October
19

Begrip van materiaal. Kennis van design regels. Adoption risks. De 3 belangrijkste punten die het Brits onderzoeksprogramma “AM national strategy”  benoemt als ´barriers to 3dprinting´.  Zeer herkenbaar voor ons. Typisch is dat het niet gaat om  fysieke of technische beperkingen, maar emotionele elementen. Kortom, de techniek is er klaar voor, maar wij – gebruikers – vinden het nog spannend.

Dat is typisch voor elke nieuwe technologie. Waar de ‘innovators’ en ‘early adoptors’ nog bereid zijn zich echt te verdiepen in de techniek, wil de meerderheid de techniek alleen toepassen. En daar zijn de meeste 3dprint bedrijven niet op voorbereid. Zij verwachten een kennisniveau bij hun klanten, die niet bij de massa aanwezig is. Educatie is dus een belangrijke stap

Een tweede stap gaat over risico beperken. Wij zien veel terughoudendheid bij klanten om daadwerkelijk te investeren. “Hoe leg ik dit de directie uit”…”Is de printer niet binnen een jaar achterhaald”…”Mijn concurrentie doet het ook nog niet, toch?”. Wij merken dat de hoogte van de investering en het ‘eraan vastzitten’ een belemmering is.

Gelukkig is deze ‘verander’kloof te overbruggen. Veel organisaties vinden het prettig laagdrempelig te starten met leren. Het investeren volgt daarna wel. Dat kan bij Revelating heel makkelijk. Sluit je bijvoorbeeld aan bij één van onze “leergroepen” waarin we met een aantal bedrijven samen alle facetten van 3dPrinten betaalbaar en laagdrempelig ontsluiten. Of maak gebruik van onze ‘3dprintketen-pay-as-you go’: maak gebruik van onze scan, design en printservicers en betaal alleen wat je afneemt. Geen uitzoekwerk, geen omkijken naar: wij organiseren het voor je.

 

Comments are closed.