DE SWITCH NAAR MAINSTREAM IS NODIG VOOR GROEI
Natuurlijk is het prima om te werken voor ‘early adopters’. Het is altijd fijn te werken voor mensen of bedrijven die écht in je geloven. Maar tegelijkertijd verlangen ze erg veel aandacht en maatwerk van je. Ze zuigen je ontwikkelcapaciteit leeg. En – nog veel belangijker – het zijn er te weinig. Om te groeien zul je ook de mainstream markt moeten overtuigen: de pragmatici, de risicomijders en conservatieve geesten. En die bewegen in andere kringen. En bereik je dus op een andere manier. Met een andere propositie. Met een andere taal.
VOLWASSEN ORGANISATIES ORIENTEREN EN KOPEN ANDERS
Als we met je gaan werken, betekent dit dat we kijken naar alle facetten van je organisatie. Dit is nodig omdat je op allerlei vlakken je aanpak moet tweaken naar de nieuwe doelgroep. We hebben immers een ‘catch 22-probleem’op te lossen. Om de sprong naar de mainstream market te maken, moet je de standaard worden, terwijl je een nieuwe toetreder bent. Waarom? Om dat volwassen organisaties alleen de marktstandaard kopen. Deze klanten kopen een product of dienst alleen, als het een beproefde technologie is. Beproefd betekent voor hen: als mijn collega of concurrent het ook gebruikt. Dit klinkt als onoplosbaar. Val mee, gelukkig
REVELATING HELPT JE DE MARKT TE VEROVEREN
Revelating is al meer dan 5 jaar bezig met het introduceren van nieuwe technologieën in sectoren waar deze nog onbekend is. In die tijd hebben we al veel praktische ervaring opgedaan. En zijn we er achter gekomen dat diverse sociologische en psychologische elementen het makkelijker maken de overstap te maken naar deze klanten. Dit vraagt wel een aanpassing van je product, je organisatiemodel en je marketing & verkoop. Het canvas dat we hiervoor ontwikkeld hebben, biedt houvast en maakt de transitie behapbaar. Dat moet ook. Want een van doelen is dat we je marktleider willen maken, binnen een half jaar. Anders is je concurrent je voor.
Wil je meer weten? Neem gerust contact op. Die ene kop koffie kan er ook nog wel bij.