Don’t be that pioneer…
Hoe zorg je ervoor dat het vernieuwende idee niet wordt afgeschoten? Dat je niet tegen de interne muur van ongeloof of desinteresse aanloopt. En dat het idee juist snel omarm wordt, dat mensen de voordelen inzien en de risico’s bereid zijn te aanvaarden.
Het begint met denken vanuit een toepassing
Het marketing cliche blijft waar: people don’t wat a drill, they want a hole in the wall. Dus denk, ontwikkel en communiceer vanuit een toepassing. Een collega met een antipathie voor technologie zal niet geïnteresseerd zijn in een 3dPrinter. Maar wel in het verlagen van de voorraadkosten met 40%.
En dan begint het spel van adoptie pas echt
Revelating heeft een canvas ontwikkeld waarmee we met je team samen het adoptieproces inrichten, uitwerken en besturen. Aan de hand van een aantal ingrepen werken we aan de propositie, het delivery model en het stakeholder management. Centraal hierin is, de vraag hoe we het nieuwe concept de status van “proven technology” kunnen geven. Het idee als het ware positioneren als ‘de nieuwe standaard”.
Klinkt simpel? Klopt. Het vraagt alleen dat je expliciet tijd en aandacht geeft aan de adoptiekant van het innovatieproject. Misschien wel net zoveel als aan de innovatie zelf. En dat is even wennen.
Terug naar services
Picture courtesy of quotefancy.com